• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
25
طی احکام جداگانه ای؛

سرپرست مرکز مشاوره قم و مدیر مشاوره معاونت تهذیب حوزه منصوب شدند

  • کد خبر : 1966
  • 04 بهمن 1401 - 9:39
سرپرست مرکز مشاوره قم و مدیر مشاوره معاونت تهذیب حوزه منصوب شدند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی به عنوان سرپرست مرکز مشاوره قم و حجت الاسلام والمسلمین حسنی نژاد به عنوان مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه منصوب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی، طی حکمی به عنوان سرپرست مرکز مشاوره قم منصوب شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه را بر عهده داشت.

در حکم حجت الاسلام والمسلمین حسینی آمده است:

نظر به سوابق علمی و مدیریتی شما در عرصه مشاوره و روان‌شناسی، شما را به عنوان سرپرست مرکز مشاوره حوزه علمیه قم منصوب می‌نمایم. امید است این مدیریت در تحقق رویکرد تحولی و برنامه‌ریزی‌های جدید معاونت از دانش و خلاقیت شما بهره گرفته و حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی با اهتمام و اراده و پشتکار شما و سایر همکاران به موفقیت و ثمرات ماندگاری دست یابند.

دانش روان‌شناسی و مشاوره علی‌رغم کاربردهای موفق و ضروری، مانند سایر علوم انسانی نیازمند بازآفرینی با متد علم دینی است. در حال حاضر نه می‌توان از برکات این دانش غیربومی محروم ماند و نه شایسته است بدان اکتفا نمود.

بی‌تردید حوزه علمیه موظف است روش اجتهاد و فقاهت را در اسلامی‌سازی علوم انسانی به کار گرفته و آموزه‌های این علوم را بر پایه مبانی دینی، رو به سوی غایات الهی و ملتزم به اصول و احکام اسلامی پدید آورند. از این رو لازم است ضمن مراقبت از جایگاه ضروری این دانش و توسعه کمی و کیفی آن بر اساس ضرورت‌ها در جامعه اسلامی، حدود و ثغور و دامنه و گستره این دانش معلوم شود و نهایت وسع علمی و جهد فقهی در تولید دانش اسلامی و بومی در این عرصه با رویکرد الهی و تربیتی به کار گرفته و با مشارکت حداکثری ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی حوزه‌های علمیه و نهادهای همسو، مسیر نیل به نسخه اسلامی این دانش هموار و پیموده گردد.

همچنین مدیریت و نظارت بر مراکز مشاوره حوزوی (سماح) و پاسداری از کیفیت و اصالت و اسلامیت آن وظیفه سترگی است که در آن مدیریت بدان اهتمام و اعتنا می‌ورزید.

از مجاهدت خالصانه و بی‌دریغ برادر گرامی حجت‌الإسلام و المسلمین محمود حسنی‌نژاد در مدیریت آن مرکز در سال‌های گذشته سپاسگزارم و توفیق روزافزون شما و همکاران سخت‌کوش آن اداره را از خداوند متعال خواستارم.

لینک کوتاه : https://tahzib.ismc.ir/?p=1966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.