• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
24
یادداشت؛

دعوای تمام‌نشدنی

  • کد خبر : 1433
  • 09 آذر 1401 - 10:32
دعوای تمام‌نشدنی
صلح و سلامت تنها در فرضی واقع خواهد شد و این نزاع و تقابل تنها در صورتی پایان خواهد گرفت که یکی از این دو طرف از بین برود، از این میان البته جبهه حق، رفتنی نیست زیرا خدا وعده یاری و پیروزی به آن داده است.

وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا.
[جبهه کفر] پیوسته و بی‌امان با شما می‌جنگند تا شما را از آیین و دین‌تان برگردانند. اگر بتوانند …

تقابل میان حق و باطل ذاتی است و درگیری این‌دو یک نزاع تاریخی، تمدنی و تمام‌ناشدنی. یعنی جبهه کفر هرگز دست از سر اسلام برنمی‌دارد و بدخواهی و کینه‌توزی را رها نمی‌کند.

بر اساس این آموزه‌ی قرآنی، دشمن همیشه هست و همیشه دشمنی می‌کند و خباثت می‌ورزد و تا زهر خود را نریزد و ما را از دین و آیین‌مان بازنگرداند رها نمی‌کند و آرام نمی‌گذارد. بدین جهت اهالی جبهه‌ی ایمان دائم در معرض خطر و در آستانه‌ی آسیب دشمن قرار دارند و لازم است همیشه هوشیار و برحذر باشند.

هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد و فریب او را خورد؛ زیرا جریان باطل همه موجودیت حق را هدف گرفته است و جریان حق نیز با همه موجودیت باطل مشکل دارد. این دو جریان هرگز با هم جمع نمی‌شوند و چشم دیدن هم را ندارند. بنابراین هیچ ساده‌لوحی نباید در پی میانجی‌گری و ایجاد صلح و آشتی میان حق و باطل باشد زیرا این تعارض ماهوی است و این تضاد برداشتنی نیست.

صلح و سلامت تنها در فرضی واقع خواهد شد و این نزاع و تقابل تنها در صورتی پایان خواهد گرفت که یکی از این دو طرف از بین برود. از این میان البته جبهه حق، رفتنی نیست زیرا خدا وعده یاری و پیروزی به آن داده است؛ کَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلی‏ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ/ وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ؛ پس باید منتظر از بین رفتن جبهه باطل بمانیم و برای آن تلاش کنیم که «إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً»

با این وصف استراحت و عافیت برای مؤمنان معنا ندارد. مومنان دائم در حال مبارزه‌اند و لباس رزم مستمر با کفر و شرک و فساد را نباید از تن درآورند. آرایش جبهه اهل ایمان آرایش مبارزه است و تا از بین بردن همه‌ی بدی‌ها و فتنه‌ها و تا حاکمیت کامل دین خدا آرام و قراری ندارند: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ.

امام راحل رابطه ایران و نظام سلطه را رابطه گرگ و میش می‌دانست و می‌فرمود: «تا بانگ لا اله الا اللَّه و محمد رسول اللَّه بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جاى جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم». (صحیفه امام، ج۱۲، ص۱۴۸) تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۸)

این معرکه حق و باطل صف‌ها را معلوم می‌کند و درونمایه انسان‌ها را می‌نمایاند؛ یعنی در بحبوحه این سختی‌هاست که مومنان صدق ایمان خود را نشان می‌دهند و منافقان رسوا می‌شوند.

وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذینَ صَدَقُوا وَ لَیَعْلَمَنَّ الْکاذِبینَ

إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُونَ.
لا تَکرَهُوا الفِتنَهَ فی آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ

ما منتظر فتنه‌های بزرگ‌تر هستیم و برای نابودی و رسوایی منافقان لحظه شماری می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری

لینک کوتاه : https://tahzib.ismc.ir/?p=1433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.